Genieten op Bali! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Janneke Hugten - WaarBenJij.nu Genieten op Bali! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Janneke Hugten - WaarBenJij.nu

Genieten op Bali!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

24 Februari 2015 | Indonesië, Sanur

Na het eerste weekje observeren op stage gaf ik op maandag zelfstandig ik les aan groep 6 en aan het voortgezet onderwijs 1. Op de dinsdag hielp ik mee bij groep 3 en 4 en gaf ik ook les aan groep 7. De lessen begonnen om half 4 maar wij waren om 1 uur op stage. Hier spraken we af welke lessen gegeven moesten worden. Op het programma voor midden- en bovenbouwstaat altijd de kring gepland. Het programma bestaat verder uit woordenschat, taal lezen en spelling. Dit is natuurlijk wel erg afhankelijk van welke groep het is. Woensdag draaide ik de peuters en assisteerde ik Martje heel kort bij de peuters kort waarna ik verder ideeën op ging zoeken voor de cultuurdag die zaterdag de 28ste is. Dat betekent dus een werkweek van 6 dagen komende week.

Op donderdag was het een nationale vrije dag (Chinees nieuwjaar). Wij hadden besloten om 's ochtends het vliegtuig te pakken naar Bali we verbleven hier in Sanur een badplaats waar heel veel Nederlandse gepensioneerde mensen zijn. Ik vond het daar heerlijk! De stad verlaten voor rust. Op onze eerste dag hebben we lekker langs de zee af gewandeld. Ik kwam er achter dat de prijzen inderdaad een stuk hoger lagen dan in het goedkope Jogja. Maarja, in vergelijking met Nederland kost het hier nog niet veel. Vrijdag waren we van plan om een fiets te huren om de omgeving wat meer te verkennen. We pakte eerst een terrasje maar niet veel later begon het flink te regenen. Een hevige bui met onweer kwam over de zonnige badplaats heen. Het bleef zo lang regenen dat we na een tijd maar besloten terug te gaan naar het hotel. het water kon niet weg en wij besloten uiteindelijk een taxi te pakken.
Hij vertelde ons dat hij niet wist of hij wel zo ver kon komen vanwege het water. En jahoor, dat ging niet want onze straat leek wel een rivier. Het water stond zeker 10 centimeter hoog. Daar liepen wij dan maar gewoon door, we waren toch al nat van de regen. Die dag hebben we vrij weinig gedaan vanwege het weer. Zaterdag hadden we een tour geboekt. We hadden een auto met een chauffeur en een Engelstalige gids. En dat voor ons tweeën, terwijl we eigenlijk een groepstour geboekt hadden! We bezochten plekjes waar we konden zien hoe batik gemaakt werd, hout bewerkt werd, hoe zilveren sieraden werden gemaakt en hoe schilderijen gemaakt werden. We kregen uitleg en daarna kon je evt. wat kopen. Mijn idee was dat dit echt voor toeristen is om zo geld te kunnen verdienen. Nadat we dat hadden gezien gingen we naar de Elephant cave. Een tempel gelegen tussen prachtige natuur. Hierna gingen we door naar de monkeyforest. Dat is een bos met allemaal makaak apen. Als laatste gingen we naar de Tannah Lot tempel. Onderweg kwamen we nog langs de beroemde rijstvelden van Bali. Ja, die moet je ook gezien hebben als je er bent. Op zondag hebben we wel een fiets gehuurd en hebben we langs de zee gefietst. Ook hebben we lekker aan het strand gelegen.Maandagochtend vertrok het vliegtuig om 10:25. de vlucht zou 1:15 duren. Echter hadden we een flinke vertraging waardoor we ongeveer een uur later pas uit het vliegtuig konden stappen. We vlogen namelijk bij het landen 3 kwartier rondjes in de lucht. Waarom dit was is niet duidelijk. Toen we na 3 kwartier rondjes vliegen geland waren bleven we ook nog een kwartier stil staan op de landingsbaan. Uiteindelijk waren we precies op tijd. We gingen met de taxi naar huis, legde de spullen neer en een aantal minuten later gingen we weer door naar stage.

Al met al was Bali een super weekend. In Bali kon ik ook gewoon in korte broekjes rond lopen wat toch wel erg lekker is! Ook heb je daar geen minaretten die je om de zoveel tijd af hoort gaan.

Wist je dat...
- we verbleven bij Dewi Dewi Villa's
- de hotel overnachting maar 7,20 per nacht kostte inclusief een klein ontbijtje
- dat het ontbijt op dag 2 een ei met spekjes was, dag 3+4 een toast was met boter en chocoladehagel en geraspte kaas
- dat het niet heel lekker klinkt maar toch heerlijk smaakte
- dat we de laatste dag gebakken banaan kregen met chocolade hagel en geraspte kaas.

Liefs uit Indonesie,
Janneke

• 24 Februari 2015 - 16:47

Hay Van Hugten:

Bijna niet te geloven dat je er bent voor je Minor,
    goed verhaal, wij krijgen duidelijk te horen wat je er doet,
    ook leuk onderaan je verhalen, wist je dat .
    We missen je wel hier in ons koude Nederland,
    het is namelijk een stuk stiller in huize van Hugten,
    jammer voor jou, duurt het niet lang, want over een week of 8 ben je weer thuis,
    geniet ervan.

groetjes en kusjes pap

• 24 Februari 2015 - 18:35

Wendy:

Haa janneke! Leuk verhaal, ben wel beetje jaloers hoor hihi.
    en dan strakkes ook nog naar Dubai! Bofkont :)
    kijk al uit na je volgende verhaal

Xx wendy

• 24 Februari 2015 - 21:20

Esmee:

Super leuk om allemaal te lezen.
    Klinkt als een aanrader om er ook heen te gaan. Lijkt me geweldig ;)
    Nog heeeeeel veel plezier xx

• 24 Februari 2015 - 23:19

Angèle:

Hai,Janneke

Dat je minor stage goed verloopt in Yogjakarta super !
    Ze geven jullie genoeg ruimte om les geven en voor de voorbereidingen aan verschillende groepen, mooi hoor.

Donderdag 19 februari 2015 Chinees Nieuwjaar en dan even naar het mooie Bali, Wat een geweldige ervaring, weer een mooi stukje cultuur in je op genomen .
    en de prachtige foto's die je mee hebt gestuurd ! wat lees ik, een privé chauffeur die jullie rond toerde door Sanur.
    Ben benieuwd wat je weer allemaal op je stage meemaakt .
    Veel succes met de voorbereidingen voor de cultuurdag as zaterdag de 28e februari.
    Kus

• 25 Februari 2015 - 20:26

Georges Ledoux:

Had ik al gezegd dat ik stik jaloers ben?....

Geniet er van, en veel succes op het vervolg van je stage.