Het zit er op! - Reisverslag uit Velden, Nederland van Janneke Hugten - WaarBenJij.nu Het zit er op! - Reisverslag uit Velden, Nederland van Janneke Hugten - WaarBenJij.nu

Het zit er op!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

07 April 2015 | Nederland, Velden

De laatste week stage draaide ik groep 4, 7 en de peuters. Bij de peuters heb ik het vooral gehad over Pasen.

Maandagochtend hadden we om 10 uur een afspraak bij de salon. Ja, daar was ik inderdaad twee weken geleden ook al geweest. Maar dit maal niet voor een body scrub maar voor een pakket. Dit pakket bestond uit een gezichtsmassage, gezichtsmasker, haarmasker en een pedicure. Mijn armen en onderbenen werden ook mee gemasseerd tijdens dit pakket. Van de pedicure had ik me iets anders voor gesteld. Het bestond voornamelijk uit nagels knippen. Maar het was wel weer leuk om meegemaakt te hebben!

Dinsdagochtend zijn we naar fort vredeburg gegaan. Dat is een fort dat vroeger is gebouwd door de Nederlanders voor de kolonisatie. Nu is het een museum waar je dit terug kan zien. Na het bezoek aan het museum zijn we op zoek gegaan naar een kledingwinkel. Een winkel die we als tip gekregen hadden van een leerkracht bij ons op stage. In deze winkel hebben ze namelijk wel westerse maten. Uiteindelijk hebben we deze gevonden, maar het was het toch allemaal net niet. We hebben ook nog een paar andere winkeltjes bezocht.

Woensdag zijn we na stage samen met onze begeleidsters uit gaan eten bij een tapasbar als bedankje voor onze stageperiode. Het was een gezellige avond. Ook hebben we nog een armbandje gekregen. Donderdag hebben we onze laatste dag op stage gehad. Toen hebben we nog een foto gekregen waar alle leerlingen van de school op staan en een blad met een aantal handjes met verf en achterop stukjes tekst met bedankjes van de kinderen. Erg leuk! Na stage hebben onze begeleidsters ons huisje bekeken en zijn we nog naar een huis gaan kijken van een van onze begeleidsters. Hierna zijn we met z’n drieën uit gaan eten.
Vrijdag was de eerste dag van mijn vakantie! Mijn plan was om naar het zwembad te gaan maar het weer was bewolkt met hier en daar wat spetters. Dus uiteindelijk heb ik die dag besteed aan school. Dat moet immers ook gebeuren. En natuurlijk aan het inpakken van mijn koffer. Verder hebben we toen nog uit gegeten en wat gedronken.

Zaterdag was het tijd om naar huis te gaan. Maar eerst ben ik ’s ochtends naar het zwembad gegaan. Nog even wat laatste zonnestralen oppikken en zwemmen. Want dat heb ik eigenlijk nauwelijks gedaan. Om een uur of kwart over twee was de taxi er om me naar het vliegveld te brengen. Ik checkte in voor de vlucht van Garuda. Deze vlucht ging naar Jakarta. Op Jakarta kreeg ik te horen dat de vlucht voor mij vertraging had waardoor ik dus ook later zou vertrekken en dat ik misschien mijn aansluiting naar Amsterdam zou missen. Ik moest rennen. Mijn koffer kreeg een label met hot transfer zodat ook deze snel overgeplaatst zou worden naar het andere vliegtuig. Na de vlucht van Jakarta naar Kuala Lumpur had ik één uur de tijd. Ik moest nog naar de andere terminal met de trein maar ik had nog tijd over. Gelukkig! Echter vertrok mijn vlucht in Kuala Lumpur uiteindelijk ook wat later. Dat betekende dat ik in Amsterdam een uur later aan kwam dan gepland. Mijn koffer lag meteen op de bagageband toen ik aan kwam lopen. Dat was dus wel ideaal. Dus ik kon meteen door lopen met naar de trein. Helaas was er om half 10 het bericht dat er tussen Helmond en Venlo geen treinen reden door een aanrijding met een persoon. Maar tussen Weert en Roermond reden ook geen treinen om dezelfde reden. Uiteindelijk ben ik naar Weert gegaan en heb daar een snelbus gepakt naar Roermond zodat ik daar de trein naar Venlo kon nemen. Wat een rompslomp allemaal. In Venlo werd ik opgehaald door pap, mam, Jelco en Esmee. Thuis kwam Glenn en heb ik nog bezoek gehad van Glenn zijn ouders en van tante Marion en ome Wiel. Een leuke thuiskomst in ieder geval!

Het is allemaal maar acclimatiseren in Nederland. Het weer is toch een flink stuk kouder. Ik was lekker aan het bibberen toen ik aan kwam. Gelukkig ga ik volgende week zondag weer lekker naar de zon toe! Want dan vertrek ik met Glenn voor 10 dagen naar Dubai.

  • 07 April 2015 - 21:00

    Angèle:

    Janneke,

    Jullie stage zit erop ,je hebt in die maanden heel wat ervaring opgedaan van verschillende groepen van leerlingen ,het was een hele uitdaging ,
    Maar je hebt een mooi certificaat van " De Taaltuin "in je bezit ,ze waren uiters te vreden
    In de laatste week ,net voor het Paas weekend was het afscheid nemen ,van je stage begeleiders .

    Nog even wat Nederlandse cultuur opsnuiven ,Fort Vredenburg !!
    Interssant wat er daar vroeger is geweest.
    Je reis genoot gaat nog even verder door Indonesië,

  • 28 April 2015 - 12:35

    Angèle:

    Hoi Janneke,

    Even terug kijken op jou stage in Indonesie, Yogjakarta ,wat een geweldige tijd heb je daar toch gehad,mooie herinneringen .
    En de foto's geweldig ,zo krijgen wij ook een indruk wat je daar hebt gedaan.
    Leuke film van De Taaltuin .
    Jij mag zeker terug kijken op iets ,met weer een levens ervaring .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 28 Dec. 2014
Verslag gelezen: 943
Totaal aantal bezoekers 3362

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 05 April 2014

Experience Abroad - Indonesië

Landen bezocht: